Veel gestelde vragen

Bestellen
Zijn alle artikelen nikkelvrij?

Alle artikelen op onze website zijn nikkelvrij. Mensen met een nikkel allergie hebben bij ons dus net zo veel keuze als mensen zonder deze allergie.

Wat doe ik als ik meer informatie nodig heb over een product?

Wij proberen alle benodigde informatie over onze producten te publiceren. Zo hopen wij dat je altijd het product kunt vinden welke het beste bij jouw wensen past. Staat er iets niet tussen wat je wel graag wilt weten? Neem dan gerust contact met ons op. Als specialist zijn wij van mening dat we al je vragen moeten kunnen beantwoorden. Geen vraag is ons dan ook te gek!

Je kunt voor deze aanvullende vragen contact met ons opnemen via [email protected]. Wij willen je verzoeken het artikelnummer (modelcode + kleur) in de e-mail te benoemen zodat we exact weten op welk product jouw vraag betrekking heeft.

Hoe bepaal ik mijn maat?

Belangrijk om te weten:

De weergegeven maat van een riem is de afstand vanaf het begin van de riem (exclusief de gesp) tot aan het middelste gaatje. De hele riem zelf is dus langer!

Riemmaat

Stap 1: Meet je omtrek op de plaats waar je de riem wilt dragen

!Tip 1:

Meet altijd op de plek waar je de riem draagt (heup/taille, dit kan verschillen per broek). Houdt daarbij je kleding aan en draag geen riem tijdens het meten. Je riem draag je over het algemeen aangetrokken. Meet je riemmaat op deze manier op om de meting zo accuraat mogelijk te houden.

! Tip 2:

Kijk aan de binnenkant van je huidige riem hoe lang hij is of meet je huidige riem op en meet dan de lengte vanaf het begin van de riem (exclusief de gesp) tot aan het middelste gaatje.

Stap 2: Lees de omtrek af in de maattabel

Leg daarna de resultaten van je meting (stap 1) naast één van de tabellen voor heren of voor grote maten.

Heb je geen meetlint bij de hand? Ga dan uit van je jeans-, pantalon- of broekmaat.

Twijfel je tussen 2 maten? Kies dan de grotere maat!

aaMaattabel bekijkenaa

XXL riemen

Houdt bij het bepalen van de maat van grote riemen extra goed rekening met de plek waarop je de riem draagt (dit kan per broek verschillen, bijvoorbeeld meer op de heup of meer rond de taille) en hoe strak je deze aantrekt. Trek het meetlint even strak tijdens het meten.

aaXXL Maattabel bekijkenaa

! Voorbeeld:

Stel je hebt bij stap 1 een omtrek gemeten van 98 cm (op de plaats waar je de riem draagt). Dan heb je dus een riem in maat 95 cm nodig.

Twijfel je over je maat? Neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen je graag verder.

Riem te lang/te kort?

Blijkt de riem na ontvangst toch niet de juiste maat? Is de riem te lang of te kort? Bekijk dan het antwoord op de veel gestelde vraag: Mijn riem is te lang/kort. Wat nu?

Hoe plaats ik een bestelling?
  1. Je hoeft maar een aantal stappen te doorlopen om een bestelling te plaatsen in onze webshop.

1) Onze producten bekijken:

  • Navigeer via het hoofdmenu naar één van de hoofd- of subcategorieën in onze webshop. Bijvoorbeeld "Heren riemen" of "Jeans riemen".
  • Bekijk het overzicht van de producten op de bijhorende categorie pagina’s. Boven en onder het product overzicht kun je eventueel doorklikken naar een volgende pagina.
  • Indien gewenst kun je ervoor kiezen om met het filtermenu aan de linkerkant je selectie verder te verfijnen. Het is mogelijk om meerdere opties aan te vinken. Met de schuifbalk bij het kopje ‘prijs’ kun je eenvoudig een prijsbereik aangeven.
  • Zie je op één van de vele pagina’s het door jouw gewenste product? Klik hier dan op om de aanvullende informatie te bekijken en het product te kunnen bestellen. Je komt dan uit op de zogeheten product detailpagina.

2) Product detailpagina:

  • Op de product detailpagina staan foto’s en meer informatie over het product. Zo staan onder andere de kleur en de breedte vermeld. Ook kun je hier zien waar de riem van gemaakt is.
  • Is het product naar wens? Selecteer dan de juiste maat. Weet je niet welke maat je nodig hebt, dan kun je naast het maat selectieveld klikken op ‘Hoe bepaal ik mijn lengte?’
  • Nadat je een maat hebt geselecteerd kun je het product in de winkelwagen plaatsen door op de grote groene knop ‘in winkelwagen’ te klikken. Je wordt dan direct doorgeleid naar de winkelwagen.

3) Winkelwagen pagina:

  • Op de winkelwagen pagina – die ook te bereiken is door rechtsbovenaan op ‘winkelwagen’ te klikken – zie je een overzicht van de producten in je virtuele winkelmand. Op deze pagina is het ook mogelijk om producten uit de winkelwagen te verwijderen.
  • Controleer of alle producten in je winkelwand naar wens zijn. Pas eventueel de hoeveelheid aan door het cijfer in het bijhorende invulveld ‘hoeveelheid’ te veranderen. Klik hierna op ‘Winkelwagen bijwerken’ om de aanpassing door te voeren. Het verwijderen van een product uit je winkelmand kun je doen door te klikken op het prullenbakje aan de rechterkant.
  • Zijn alle producten in de winkelwagen naar wens? Klik dan op de groene knop ‘Doorgaan naar Kassa’ om naar onze one-step-checkout pagina te gaan waar je alle benodigde gegevens voor je bestelling kunt invullen en je bestelling kunt afronden.

4) One-Step-Checkout / Afronden bestelling:

Vul op deze pagina al je gegevens in. Rond daarna je bestelling af om door te gaan naar het betaalproces. Ter verduidelijking hieronder een korte uitleg behorende bij de invulvelden.

  • Factuuradres:
    • Let erop dat het e-mail adres klopt. De bestelbevestiging en statusupdates worden namelijk naar dit e-mail adres verstuurt.
    • Op basis van postcode en huisnummer genereerd het systeem automatisch de straat en woonplaats. Dit is te merken aan het laad-icoon welke zichtbaar wordt naast het invulveld. Indien het systeem de postcode en huisnummer niet herkent heb je de mogelijkheid om alsnog handmatig de straat en woonplaats in te vullen. Mocht hierin iets niet goed gaan, neem dan gerust contact met ons op via [email protected].
    • Met de optie ‘maak een account aan voor uw volgende bezoek’ is het mogelijk een account aan te maken. Geef daarvoor een wachtwoord op in het hiervoor bestemde veld. Met je e-mail adres en het hier ingevulde wachtwoord kun je dan bij een volgend bezoek bovenaan aan onze webshop inloggen. Je hoeft dan niet alle gegevens opnieuw in te vullen en kunt o.a. je bestelgeschiedenis inzien.
  • Verzendadres:
    • Is je factuuradres tevens het adres waar de bestelling heen verzonden dient te worden? Laat dan de optie ‘verzenden naar hetzelfde adres’ aangevinkt. Is het verzendadres een ander adres? Vink dan deze optie uit zodat je eronder een ander verzendadres kunt specificeren. Het invullen werkt op dezelfde wijze als het hierboven beschreven invullen van het factuuradres.
  • Verzendopties:
    • Onder ‘verzendopties’ is het in sommige gevallen mogelijk om de standaard aangegeven bezorgwijze te veranderen. Andere mogelijkheden worden alleen getoond wanneer deze beschikbaar zijn.
  • Betaalopties:
    • Bij betaalopties selecteer je de gewenste betaalmethode door deze aan te vinken.
  • Controleer je bestelling:
    • Voor het gemak zijn de te bestellen producten aan de rechterkant weergegeven inclusief een prijsspecificatie.
  • Aankoop afronden:
    • Is alles naar wens? Vink dan de optie ‘ik accepteer de algemene voorwaarden’ aan en schrijf je bij voorkeur ook in voor onze nieuwsbrieven door deze optie ook aan te vinken.
    • Hierna plaats je definitief je bestelling door te klikken op ´Afrekenen´. Je wordt dan omgeleid naar de betaalomgeving van de geselecteerde betaaloptie.

Nadat je de betaling hebt voldaan wordt je teruggeleid naar de bedankpagina van onze webshop. Je bestelling is dan voltooid. Een bevestiging van deze bestelling ontvang je op het opgegeven e-mailadres.

Hoe weet ik dat mijn bestelling is aangekomen bij Riemen & Co?

Ter bevestiging van je bestelling ontvang je van ons een e-mail op het opgegeven e-mailadres. Hier kan soms wat tijd tussen zitten. Heb je een paar uur later nog geen bevestiging ontvangen? Stuur dan gerust een e-mail naar [email protected] met de vraag of wij je bestelling succesvol hebben ontvangen.

Ik heb per ongeluk twee keer dezelfde bestelling geplaatst. Hoe los ik dit op?

Dit kan gebeuren. Je kunt in deze situatie het beste even een e-mail sturen naar [email protected] met het verzoek één van de twee bestellingen te annuleren. Vermeld in deze e-mail het bestelnummer van de bestelling die geannuleerd mag worden. Wij zullen dan deze bestelling annuleren en het bedrag terugstorten.

Let op: Annuleren is alleen mogelijk zolang je bestelling nog niet verzonden is. Is dit al wel gebeurd? Volg dan de retourprocedure om je bestelling te retourneren en de bijhorende betaling terug te ontvangen.

Kan ik mijn bestelling wijzigen?

Heb je een bestelling afgerond dan kan deze helaas niet meer gewijzigd worden in principe. Stuur in ieder geval even een mail en als de bestelling nog niet is ingepakt dan zullen wij ons best doen om deze nog te wijzigen.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Annuleren is bij ons mogelijk mits je bestelling nog niet is ingepakt. Hiervoor kun je een e-mail sturen naar [email protected]. Is de bestelling al ingepakt? Volg dan de retourprocedure om je bestelling te retourneren en de bijhorende betaling terug te ontvangen.

Ik heb geen bestelbevestiging ontvangen. Is mijn bestelling wel aangekomen?

Om diverse redenen kan het voorkomen dat je geen bestelbevestiging ontvangt. Bijvoorbeeld omdat je een verkeerd e-mailadres hebt opgegeven of omdat je e-mail inbox vol is. Ook kan er een onvoorzien probleem aan onze kant zijn. Dat betekent echter niet dat je bestelling niet door ons is ontvangen. In bijna alle gevallen gaat dit namelijk wel goed. Toch willen we je natuurlijk graag zekerheid bieden.

Wat kun je hiervoor doen?

  • Controleer de spam/ongewenste e-mail map van je e-mail inbox.
  • Is je e-mail inbox vol? Verwijder een aantal berichten.
  • Controleer je account als je deze hebt en kijk onder het kopje Bestellingen naar je Bestellingen en de status daarvan;
  • Neem contact met ons op via [email protected] en vermeld de datum van aankoop. Wij zullen je hierop de factuur en track & trace gegevens handmatig toesturen.

Om te voorkomen dat onze e-mails in je spam/ongewenste e-mail belanden, raden we je aan om ons e-mailadres [email protected] toe te voegen aan je contactpersonen.

Bezorgen
Kan de bestelling op een ander adres worden afgeleverd?

Ja, je bestelling kan op een ander adres worden afgeleverd. Tijdens het plaatsen van een bestelling kun je een factuuradres en verzendadres opgeven. Is het verzendadres anders dan het factuuradres? Zorg dan dat de optie ‘verzenden naar hetzelfde adres’ niet is aangevinkt. Je kunt dan onder dit vakje een ander verzendadres specificeren.

Wat zijn de verzendkosten?

Verzending binnen Nederland is gratis vanaf 40 euro. Voor bestellingen onder de 40 euro berekenen wij 2,95 aan verzendkosten. Voor verzendingen naar België en Luxemburg berekenen wij standaard 4,95 euro verzendkosten, ongeacht bestelwaarde.

De verzendkosten voor het retourneren van de bestelling zijn voor eigen rekening.

Wat is de levertijd van bestellingen?

Bestellingen die op werkdagen voor 22:00 uur zijn geplaatst worden dezelfde dag nog verzonden. Wij verzenden onze bestellingen via DHL. De gemiddelde levertijd (binnen Nederland) bedraagt 1 werkdag! Het kan een enkele keer echter voorkomen dat je bestelling pas na 2 dagen wordt afgeleverd. Houdt er ook rekening mee dat DHL niet levert op zondag, maandag en feestdagen. Voor België geldt een gemiddelde levertijd van 1 tot 2 werkdagen en worden de riemen verzonden met PostNL.

Heb je een bestelling na 3 werkdagen nog niet ontvangen? Neem dan contact met ons op via [email protected].

Hoe wordt mijn bestelling verzonden?

Wij verzenden onze bestellingen  via DHL in een zak. Bij verzendingen naar het buitenland of bij zendingen die bestaan uit een groter aantal riemen kan het zo zijn dat we de riemen in een pakket versturen. Voor beide type zendingen ontvang je van ons een Track & Trace code via een e-mail. Deze Track & Trace code ontvang je zodra je bestelling is verwerkt en is klaargemaakt voor verzending. Met deze code kun je de status van je zending altijd op de voet volgen!

Waar bevindt mijn bestelling zich?

Je kunt je bestelling volgen via de Track & Trace code die je via een e-mail van ons hebt ontvangen. Klik op de link in de e-mail om de status in te zien. Werkt de link niet? Ga dan naar www.tracktrace.nl en vul daar je postcode en barcode van de zending in.

Indien een bestelling na 3 werkdagen nog niet bij je is afgeleverd verzoeken wij je contact met ons op te nemen via [email protected].

Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?

Onze verzendpartner PostNL bezorgd je bestelling op het opgegeven verzendadres. Wanneer je bij een eerste bezorgpoging van een pakket of geregistreerde brief niet thuis bent ontvang je van de chauffeur een bericht met een niet-thuis-code erop. Met deze niet-thuis-code kun je dezelfde dag nog voor 22:00 uur op MijnPakket een keuze voor een tweede bezorgpoging maken. Kies de optie die het beste bij je past om er zeker van te zijn dat je na de tweede bezorgpoging over je pakket beschikt. Of kies ervoor om je pakket op te halen bij één van de vele postkantoren naar keuze.

Klachten & Overige vragen
Mijn riem is te lang/kort. Wat nu?

Wij begrijpen als geen ander hoe frustrerend het kan zijn dat een riem niet de gewenste maat heeft. Graag denken wij dan ook mee in oplossingen voor dit probleem.

Mijn riem is te lang

Te lange riemen zijn in sommige situaties eenvoudig in te korten. Je herkent deze riemen aan het schroefsysteem. Als de riem inkortbaar is dan is dit ook opgenomen bij de eigenschappen. Op onze website hebben wij een uitgebreide uitleg voor het inkorten van riemen beschikbaar. Mocht je hier niet uit komen dan helpen wij je graag verder. Neem hiervoor contact met ons via [email protected].

Te lange riemen die niet in te korten zijn zul je helaas moeten omruilen/retourneren via onze standaard ruil/retourprocedure.

Mijn riem is te kort

Jammer genoeg is het niet mogelijk een te korte riem langer te maken. Al hadden wij dit natuurlijk ook graag anders gezien. Je kunt in dit geval de riem ruilen/retourneren via onze standaard ruil/retourprocedure.

De geleverde bestelling is niet compleet. Wat moet ik doen?

Dat is spijtig om te horen. Helaas is er tijdens het verwerken van je bestelling waarschijnlijk iets fout gegaan. Onze excuses hiervoor. Wij streven altijd naar maximale klanttevredenheid en zullen dan ook onze uiterste best doen om deze fout voor jou te herstellen. Wij verzoeken je contact op te nemen met ons via [email protected]. Zo kunnen wij je probleem bespreken en gezamenlijk kijken naar de voor jou beste en snelste oplossing.

Er is een fout gemaakt met mijn bestelling. Hoe wordt dit opgelost?

Wij doen onze uiterste best om iedere bestelling met maximale zorgvuldigheid te behandelen. Helaas kan het altijd een keer voorkomen dat er iets mis gaat. Het is spijtig dat dit dan net bij jou het geval blijkt te zijn. Onze oprechte excuses hiervoor. Wij verzoeken je contact op te nemen met ons via [email protected]. Gezamenlijk zullen we dan bespreken wat de beste oplossing is om deze fout te herstellen.

Ik heb een beschadigd product ontvangen. Wat kan ik hier aan doen?

Een beschadiging is nooit prettig. Wel is het belangrijk om te weten dat leer een natuurproduct is. Kleine krasjes en vlekjes op het leer zijn dan ook eerder regel dan uitzondering. De mate waarin dit voorkomt is sterk afhankelijk van de betreffende leersoort. De krasjes en vlekjes geven een riem juist zijn eigen unieke karakter. Vooral bij vintage riemen kan dit effect bewust versterkt zijn.

Een kapotte gesp, losgelaten stiksel/stud en meer van dit soort problemen zijn echter nooit de bedoeling. Neem dan ook altijd contact met ons via [email protected] als jij het gevoel hebt dat je riem (onnatuurlijk) beschadigd is. We kijken dan samen naar een oplossing.

De kleur ziet er anders uit dan op de foto. Hoe kan dit?

Wij doen onze uiterste best om de foto’s van onze producten zo waarheidsgetrouw mogelijk te maken. Toch kan het voorkomen dat de kleur van de riem in werkelijkheid iets afwijkt van de foto. Dit komt omdat leer een natuurproduct is. Geen enkel vel leer is exact hetzelfde. Heeft het product toch niet de kleur die je wenst? Dan kun je deze uiteraard gewoon aan ons retourneren.

Hoe kan het dat mijn riem afgeeft op mijn witte broek?

Het afgeven van een riem kan meerdere oorzaken hebben. Er is helaas nooit 100% garantie te geven dat een riem dit niet doet.
Leer wordt tijdens het looiproces behandeld met chemische middelen en oliën. Deze maken de riem soepel om te dragen. Het nadeel is dat deze oliën door lichaamswarmte kunnen activeren en reageren met de stof(fen) van je broek. Uiteindelijk blijft de mate van het afgeven afhankelijk van een samenhang van de (chemische) reacties van lichaamswarmte, de stof broek die je draagt en de leersoort. Twijfel je hierover, neem dan contact met ons op via [email protected] Wij adviseren je graag in je keuze.

Ik ondervind technische problemen op de website. Wat moet ik doen?

Werkt de website niet zoals je zou mogen verwachten? Ervaar je technische problemen tijdens het winkelen? Laat het ons weten via [email protected]. Wij willen je vragen het probleem zo duidelijk mogelijk te omschrijven en eventuele foutmeldingen te noteren zodat wij snel in oplossingen met je mee kunnen denken.

Hoelang heb ik garantie?

Op onze artikelen zijn de Nederlandse wettelijk vastgestelde garantiebepalingen van toepassingen. De wettelijke garantie betekent dat je altijd recht hebt op een goed product. Als een product niet deugt, heb je recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van je geld. Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere. Voor meer informatie over de wettelijke garantie kun je de website van de Rijksoverheid raadplegen.

Bij Riemen & Co hanteren wij een garantietermijn van 3 maanden.

Op het moment dat een besteld artikel beschadigd en/of defect raakt raden wij je aan contact op te nemen met onze klantenservice. Afhankelijk van het type klacht zal gevraagd worden een foto van het defect/de beschadiging toe te sturen. Dit zodat wij de klacht tijdig kunnen beoordelen en snel met een oplossing kunnen komen. Wij nemen vervolgens zo spoedig mogelijk contact met je op om de verdere afhandeling te bespreken.

Waar kan ik mijn klacht melden?

Wij gaan voor maximale klanttevredenheid. Ben je niet tevreden over onze producten, onze levering of onze service? Laat dit ons dan weten via [email protected]. Wij zullen ons best doen deze ontevredenheid bij je weg te nemen. Elke klacht en/of opmerking wordt door ons serieus genomen en draagt bij aan de verbetering van onze webshop en service verlening.

Wij zullen je klacht zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden. Mocht de behandeling van een klacht meer tijd in beslag nemen, dan zullen wij je hiervan op de hoogte stellen.

Als je bovenstaande werkwijze niet op prijs stelt, dan kun je ook altijd contact opnemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar Riemen & Co bij is aangesloten. Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om je geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).

Betalen
Via welke betaalmethoden kan ik betalen?

Wij bieden een breed scala aan betaalmethoden via onze betaalprovider Sisow. Het kan zijn dat wij voor een betaalmethode extra betaalkosten in rekening brengen. Deze kosten zijn dan vermeld in het bestelproces naast de desbetreffende betaalmethode en zijn ook weergegeven in het totaaloverzicht alvorens je afrekent.

  • iDEAL
  • Bancontact
  • PayPal
  • Klarna Pay Later
  • KBC/CBC
  • Creditcard
  • AchterafBetalen
  • Belfius

iDEAL

iDeal is een online betaalmiddel waarmee consumenten betalen via de eigen bank. iDEAL is geen centraal elektronisch betaalsysteem maar een verzameling technische afspraken tussen banken en transactieverwerkers. Hierdoor is iDEAL naadloos geïntegreerd met het internetbankieren van de verschillende banken. Hoewel veel gebruikt door Nederlandse consumenten, is iDEAL ook te gebruiken bij andere Europese rekeningen, mits de bijhorende bank beschikt over een iDEAL-licentie van Currence. Meer informatie vindt je op www.ideal.nl.

PayPal

PayPal fungeert als intermediar tussen koper en verkoper. Je kunt een eigen betaalrekening koppelen aan een account bij PayPal. Afrekenen doe je in de winkelwagen vervolgens met je PayPal account. Voor meer informatie kun je www.paypal.com raadplegen.

SOFORT Banking

SOFORT Banking is internationale betaalmethode waarbij de consument gebruik maakt van het vertrouwde internetbankieren. Een SOFORT Banking transactie is een directe overschrijving doordat deze real-time plaatsvindt. Voor meer informatie kun je www.sofort.com raadplegen.

Bancontact/Mistercash

Bancontact/Mistercash is een betaalmethode ontwikkeld voor de Belgische markt. Wanneer jouw bank is aangesloten bij Bancontact/Mistercash kun je met deze betaaloptie een directe internetbetaling uitvoeren. Uitleg en meer informatie is te vinden op www.bancontact.com.

Creditcard

Je kunt bij ons betalen met een Visa, Mastercard of Maestro creditcard. Nadat je op de ´afrekenen´ knop hebt gedrukt vindt er een controle plaats op de ingevulde gegevens. Als bij deze controle fraude of andere onregelmatigheden geconstateerd zijn, zal de betaling via creditcard afgewezen worden. Je kunt dan uiteraard alsnog betalen via één van de andere betaalmogelijkheden.

Meer informatie vind je op:
www.maestrocard.com
www.visa.nl
www.mastercard.com

AchterafBetalen

Bij achteraf betalen kun je eerst je bestelling ontvangen en dan de factuur betalen. Indien je kiest voor achteraf betalen ga je akkoord met de daarbij behorende algemene voorwaarden. Voor de beoordeling van jouw aanvraag worden de door jou ingevulde gegevens conform de bepaling van de algemene voorwaarden doorgezonden naar Focum Commerce B.V. Indien akkoord kun je achteraf betalen en ontvang je van ons de bestelling en een factuur. Deze factuur moet je binnen 14 dagen na factuurdatum betalen.

Het versturen van de factuur en de inning van je betaling wordt door ons uitbesteed aan Focum Commerce B.V. Op onze digitale factuur staat aangegeven hoe je (na ontvangst van de goederen en/of diensten) de factuur dient te betalen.

Meer informatie vind je op:
www.achterafbetalen.nl

Is betalen bij Riemen & Co veilig?

Bij Riemen & Co winkel je in een beveiligde omgeving. Je gegevens worden via een speciale verbinding versleuteld en verzonden naar je bank. Hierdoor is betalen bij ons altijd veilig.

Er gaat iets fout bij het betalen. Wat moet ik doen?

Als er iets fout gaat tijdens het betaalproces kan dit meerdere oorzaken hebben. De problemen hiervoor kunnen zowel liggen bij onze webshop, bij onze betaalprovider als bij je eigen bank.

Storing bij de bank?

Bij problemen tijdens het betaalproces raden we je in eerste instantie aan te kijken of er een storing bekend is bij je bank? Storingen met (internet)bankieren komen helaas vandaag de dag nog steeds voor, ook bij de grote Nederlandse banken. Als blijkt dat er een storing is kun je indien mogelijk kiezen voor een andere betaalmethode of bank.

Nog steeds problemen met betalen?

Is er geen storing bekend bij je bank? Of behoren andere betaalmethoden niet tot de mogelijkheid? Dan raden we je aan contact met ons op te nemen via [email protected]. We kunnen dan gezamenlijk kijken naar een oplossing.

Ik heb per ongeluk twee keer betaald. Wat moet ik doen?

Ben je bang dat bedragen dubbel zijn afgeschreven van je rekening? Neem dan gerust contact met ons op via [email protected]. Mocht inderdaad blijken dat dit het geval is dan zullen wij uiteraard het teveel betaalde bedrag z.s.m. terugstorten op je rekening.

Ruilen & Retourneren
Hoe kan ik een artikel ruilen?

Een aankoop kun je bij Riemen & Co binnen 14 dagen ruilen. Deze 14 dagen gaan in vanaf het moment dat je het artikel hebt ontvangen. Bestaat je bestelling uit meerdere artikelen? Dan geldt de dag waarop je het laatste artikel hebt ontvangen als beginpunt van deze 14 dagen terugzendtermijn.

Wens je een artikel te ruilen, dan dien je dit op ondubbelzinnige wijze aan ons duidelijk te maken. Je kunt hiervoor gebruik maken van ons retourformulier.

Retourformulier

 

Voorwaarden

  • Het artikel is ongebruikt. Je mag deze natuurlijk wel uit de verpakking halen om te passen en te bekijken zoals je dit in de winkel ook zou doen.
  • Het artikel bevindt zich nog in de originele verpakking met aangehecht label voorzien van EAN nummer / barcode .
  • Het artikel is compleet en onbeschadigd.

Let op: De factuur is je garantiebewijs. Wij willen je dan ook vriendelijk vragen deze mee te sturen met de zending. De gemaakte verzendkosten voor ruilen kunnen helaas niet bij Riemen & Co geclaimd worden. Wij maken hierop natuurlijk een uitzondering als blijkt dat het een fout van onze kant betreft. De kosten voor een ruil/retourzending worden geraamd op een maximum van ongeveer 7,50 euro.

! Tip: Verstuur indien mogelijk de zending als ‘brievenbuspakje met Track & Trace’. De kosten hiervoor zijn beperkt en je hebt toch de mogelijkheid om je pakketje te volgen.

! Tip 2: Retourneren en opnieuw bestellen is sneller dan ruilen.
Het duurt gemiddeld 1 tot 2 weken voordat een om te ruilen artikel weer bij je terug is. Wil je er zeker van zijn dat het door jou gewenste artikel nog op voorraad is zodra wij je ruilzending verwerken? Is er een verschil in prijs tussen de artikelen? Of wil je de nieuwe riem de volgende werkdag al in huis? Dan is het sneller om het gewenste artikel opnieuw te bestellen in onze webshop. Je kunt in dit geval de andere artikel(en) aan ons retourneren volgens de standaard retourprocedure. Wij zullen het bedrag voor deze geretourneerde artikelen z.s.m. maar uiterlijk binnen 14 dagen terugstorten op je rekening.

Nadat je aangegeven hebt je bestelling om te willen ruilen sturen wij een ontvangstbevestiging per e-mail. Zodra de ruilzending door ons verwerkt is ontvang je hiervan opnieuw een melding. Je ontvangt deze melding op een bij ons bekend e-mailadres.

Ruilen werkt als volgt:

1) Voeg de factuur toe aan je ruilzending
2) Voor een snelle afhandeling zouden wij het op prijs stellen als je naast de factuur ook een ingevuld. ruil/retourformulier toevoegt.
3) Stuur de zending retour naar:

Riemen & Co
Ir. Hanlostraat 15
7547 RD Enschede

4) Stel ons bij voorkeur even op de hoogte van het omruilen door een e-mail te sturen naar [email protected]. Vermeld hierbij je ordernummer. Deze is terug te vinden op de factuur. Met deze informatie kunnen wij zorgen voor een snellere afhandeling.

Hoelang duurt het voordat mijn bestelling is omgeruild?

Het duurt gemiddeld maximaal 2 weken voordat een om te ruilen artikel weer bij je terug is.

! Tip: Wil je er zeker van zijn dat het door jou gewenste artikel nog op voorraad is zodra wij je ruilzending verwerken? Is er een verschil in prijs tussen de artikelen? Of wil je de nieuwe riem de volgende werkdag al in huis? Dan is het gewenste artikel opnieuw bestellen een snellere optie. Je kunt in dit geval de andere artikel(en) aan ons retourneren volgens de standaard retourprocedure. Wij zullen het bedrag voor deze geretourneerde artikelen z.s.m. maar uiterlijk binnen 14 dagen terugstorten op je rekening.

Hoe kan ik een artikel retourneren?

Een aankoop kun je bij Riemen & Co binnen 14 dagen en zonder opgave van reden ontbinden. Deze 14 dagen gaan in vanaf het moment dat je het artikel hebt ontvangen. Bestaat je bestelling uit meerdere artikelen? Dan geldt de dag waarop je het laatste artikel hebt ontvangen als beginpunt van deze 14 dagen terugzendtermijn.

Wens je gebruik te maken van het retourrecht, dan dien je dit aan ons duidelijk te maken. Je kunt hiervoor gebruik maken van ons retourformulier.

Voorwaarden

  • Retourneer de artikelen binnen de terugzendtermijn van 14 dagen.
  • Het artikel is ongebruikt. Je mag deze natuurlijk wel uit de verpakking halen om te passen en te bekijken zoals je dit in de winkel ook zou doen.
  • Het artikel is compleet en onbeschadigd.

! Tip: Je bent zelf verantwoordelijk voor de juiste en tijdige uitoefening van het retourrecht. We raden je dus aan een bewijs van verzending te bewaren.

Tenzij wij dit expliciet aan je vermeld hebben, zijn de kosten voor retourzending voor eigen rekening. Uitzonderingen maken wij logischerwijs voor fouten van onze kant. De kosten voor een retourzending worden geraamd op een maximum van ongeveer 7,50 euro.

! Tip: Verstuur indien mogelijk de zending als ‘brievenbuspakje met Track & Trace’. De kosten hiervoor zijn beperkt en je hebt toch de mogelijkheid om je pakketje te volgen.

Nadat je aangegeven hebt je bestelling te retourneren sturen wij een ontvangstbevestiging per e-mail. Zodra de retourzending door ons verwerkt is ontvang je hiervan opnieuw een melding. Je ontvangt deze melding op een bij ons bekend e-mailadres.

Terugbetalen

Riemen & Co vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door Riemen & Co in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument de herroeping aan Riemen & Co meldt. Tenzij Riemen & Co aanbiedt het product zelf af te halen, mag Riemen & Co wachten met terugbetalen tot zij het product hebben ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. Riemen & Co gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

Wanneer je zelf hebt gekozen voor een duurdere methode van levering dan de door ons aangeboden goedkoopste standaardlevering, zijn wij niet verplicht de bijkomende kosten voor deze duurdere methode terug te betalen.

Retourneren werkt als volgt

1) Voeg de factuur toe aan je retourzending.
2) Voor een snelle afhandeling zouden wij het op prijs stellen als je naast de factuur ook een ingevuld ruil/retourformulier toevoegt.
3) Stuur de zending retour naar:

Riemen & Co
Ir. Hanlostraat 15
7547 RD Enschede

4) Laat ons bij voorkeur per e-mail weten dat je een artikel retour stuurt. Dan kunnen wij zorgen voor een snelle afhandeling. Dit kun je doen door een e-mail te sturen naar [email protected]. Het vriendelijke verzoek om hierbij je ordernummer te vermelden.

Wanneer krijg ik het bedrag teruggestort?

Riemen & Co vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door Riemen & Co in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument de herroeping aan Riemen & Co meldt. Tenzij Riemen & Co aanbiedt het product zelf af te halen, mag Riemen & Co wachten met terugbetalen tot zij het product hebben ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. Riemen & Co gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

Wanneer je zelf hebt gekozen voor een duurdere methode van levering dan de door ons aangeboden goedkoopste standaardlevering, zijn wij niet verplicht de bijkomende kosten voor deze duurdere methode terug te betalen.

Heb je het bedrag binnen 14 dagen nog niet ontvangen? Neem dan gerust contact met ons op.

Wat moet ik doen als ik een verkeerd bedrag heb teruggekregen?

Het spijt ons dat er iets fout is gegaan met de terugbetaling. Neem contact met ons op via [email protected] zodat wij dit zo spoedig mogelijk voor je kunnen verhelpen.

Gegevens, Privacy & Beveiliging
Hoe veilig is winkelen bij Riemen & Co?

Bij Riemen & Co winkel je in een beveiligde omgeving (HTTPS). Dit merk je onder andere aan het weergegeven slotje in de adresbalk. Je gegevens worden bij ons dan ook altijd gecodeerd verzonden. Het wordt kwaadwillenden zo moeilijk mogelijk gemaakt jouw persoonlijke gegevens te achterhalen.

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

Je bent zelf de baas over je gegevens en kunt deze wijzigen wanneer jij dat wilt. Je gegevens zijn te beheren door bovenin in te loggen en te klikken op ‘mijn account’.

Wat gebeurt er met mijn gegevens?

Wij gebruiken je persoonlijke gegevens om een optimale persoonlijke service te kunnen bieden. Je gegevens worden nooit doorgegeven aan derden. Om de bescherming van je gegevens te kunnen garanderen hebben wij een privacyverklaring opgesteld.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe kan ik deze achterhalen?

Het overkomt ons allemaal weleens, een wachtwoord vergeten. Gelukkig kun je onder het inlogformulier klikken op de link ‘wachtwoord vergeten’. Als je hier op klikt en het e-mailadres opgeeft waarmee je account destijds is aangemaakt, ontvang je de inloggegevens op dit e-mailadres. Gaat ook hierin iets fout? Neem dan contact met ons op via [email protected].